Tuesday, August 31, 2010

Berikan ku petunjuk-MU

ak hanya insan biasa yg byk melakukan kesilapan...kadang2 ku terleka dengan pe yg ku lakukan sehingga ak terbabas dr landasan-MU...KAU berikanlah ku petunjuk agar ak tidak menyakitkan ati sesiapa lagi...ak sygkan dia...jika dia jodohku...rapatkan la hubungan kami n pimpinlah kami berlandaskan agama MU...tetapi jika ditakdirkan dia bukan milik n jodoh ku...ak harus redha dengan ketentuanMU...ak berdoa agar dia ditemukan dgn jodoh yg baik2...ak akn bahagia jika melihat dia bahagia...ak cintakan dia tetapi ak lebih cintakan MU...YA ALLAH...KAU adalah cinta yg kekal abadi...berikanlah kami petunjukMU...kami mohon padaMU...YA ALLAH

Monday, August 30, 2010

perasaan ku terhadap dirimu

Te quiero
Ich liebe dich
我爱你
Je t'aime
Eu te amo
당신을 사랑합니다 (dangsin-eul salanghabnida)
Watashi wa, anata o aishite imasu

Sunday, August 29, 2010

surat utkmu kekasih...

Assalamualaikum wahai kekasihku...
Ak doakan agar dikau sihat sejahtera di samping keluarga tercinta...kau adalah pelengkap hidupku selain daripada iman yg perlu ada dlm setiap diri manusia...adam adalah pelengkap bg diri hawa...ibarat kita berdua...saling mempercayai antara satu sama lain adalah penting bg setiap perhubungan...kita juga harus bantu-membantu untuk meringankan beban di bahu masing2...tolak ansur perlu ada agar kita tidak bergaduh sehingga boleh menjejaskan perhubungan kita...kau ibarat payung yg melindungi diriku ini...kau ibarat pembimbing ku dikala ku keliru...kau ibarat pelengkap bg diriku yg serba kekurangan...ak ingin menjadi sesuatu yg mgkin kau rindu...kau selalu ada utk diriku...terima kasih atas apa yg kau berikan padaku...maaf atas segala salah silap yg ak lakukan terhadap dirimu...sekian

Saturday, August 28, 2010

30 Perkara Perempuan Tidak Sempat Beritahu Pada Lelaki

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak
menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling
dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu
putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan
sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki
lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu
tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin
menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan
tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan
respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak
keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya
kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari
oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian
barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang
dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa
sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka
dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu
hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

(to him)

best sgt smlm!!!

thanks to all of u...i have a great day bcz i go to the "jalan tar" n i meet smone special in my life...best sgt2 smlm...wlpun penat tp berbaloi...byk jugak brg yg ku beli kat jalan tar...(telekung, bj kurung, selendang, rendang tok)...wlpun nmpak sket tp duit ak abes dlm lingkungan rm200...byk tul kali nie...lps ni ak nak berjimat...duit harus ku kumpul utk praktikal nnti...hihihi...but i can't forget about last nite...i miss u la

Tuesday, August 24, 2010

stress...what should i do???

i hate ma self bcoz always disturb him...i don't want to disturb him again...one day, i will go far away from ur life...forgive me

ak rindukn bulan!!!

ak rindukan bulan...dia kata kat ak yg ak seperti bulan...td kitowg tgk bulan sama2...tetapi ditempat yg berlainan...sungguh indah bulan mlm nie...ak nampak muka dia ketika ak tgk bulan...mgkin ini penangan cinta kot...hehehe...ak sygkn dia tp genap sebulan hubungan kami nanti, dia perlu buat satu keputusan yg penting untuk kebahagiaan ak n dia...i will accept whatever ur decision...i will waiting to know the answer...i will pray for ur happiness...insyaALLAH...AMIN

seseorg yg bergelar teman

Hawa dicipta dari tulang rusuk Adam, bukan dari kepalanya utk dijadikan atasannya, bukan dari kakinya utk dijadikan alasnya, melainkan dari sisinya utk dijadikan teman hidupnya, dekat pada lengan utk dilindunginya dan dekat dihati utk dicintainya..

kata2 dr seorg sahabat baik

aku mencari kejituan rindumu,
aku mencari keyakinan dirimu,
aku mencari kemesraan jiwamu,
aku mencari kemuliaan sifatmu,
aku mencari cintamu.....

kata2 dr seorg yg bergelar sahabat waktu kecil ak

hEsiTAtiOn is kind a
waste of LiFe..
sO..
be cOnFideNT
with pRecAuTion..

kata2 dr seorg yg pnah bergelar kawan

kita jangan selalu mengharap..kerana mengharap tidak pasti tertunai..tetapi kita boleh..bersabar..kerana kesabaran itu mengajar kita erti kehidupan
jangan menangis kerana gagal dalam cinta..sebab manusia akan meninggalkan apa yg di cinta

Monday, August 23, 2010

pe yg perlu ku buat???

buat masa skrg, fikiran ak hanya memikirkan dia...sbb ak x dpt ag cr jalan penyelesaian...ak pun x pasti pe yg perlu ku buat utk heppy kan dia...ak perlu buat keputusan utk kebahagiaan sume pihak...tolong la ak utk buat keputusan yg bleh menggembirakan sume org...ak x nk dia susah sbb ak...ak xnk dia merana sbbkan pe yg ak akn gtau dia...mgkin ak yg pk dia akn merana...tp kalo dia x merana...alhamdulillah...hari ni da hari ke-23 hubungan ak ngn dia...mmg lancar hbgn kami tp...ntah la...ak still n sgt sygkan dia...tp ak msti pk kan kebahagiaan owg len...maafkan ak...berikan ak masa utk pk kan sume nie...

Sunday, August 22, 2010

nape ak heppy ek???

agak2 nape ak hepy hari nie??? mgkin sbb dia ade...lgpun kata2 dia mmbuatkan ak heppy...ak harap pe yg dikatakan oleh dia ikhlas dr hati dia...jgn hanya sekadar kata2...thanks ye syg...

buka puasa dgn ex skbbb n cikgu



assalamualaikum...hai u allz...i miss u allz...best la dpt jumpe td...kalo sume dpt turun kan best...ag gempak...huhuhu...anyway u allz sume da lain...ade gak yg perangai x berubah...sama je cm dulu cume smakin matang la sume...bergaya sume...da lama giler x jumpe...dekat 10 thn gak la kot sbb sume dr sek ren kan...ada gak la yg dr sek men yg sama kelas...gud luck 4 allz...take care

Saturday, August 21, 2010

pe yg ade di fikiranku???

DIA ada di fikiranku...
nape kau slalu hadir tika ku sedih???
nape kau slalu hadir tika ku dlm kesusahan???
nape kau slalu ade masa utk menggembirakan ku???
nape kau slalu ade masa utk menemaniku???
maafkan ak kerna byk sakitkan ati kau...
maafkan ak kerna byk risaukan ati kau dgn mslh kesihatanku...
maafkan ak kerna ak slalu mengada2...
maafkan ak kerna slalu mengganggu hidupmu...
ak sayang kamu
ak rindu kamu
ak jatuh cinta dengan kamu
ak xkan lupakan kamu
TERIMA KASIH SAYANG!!!
(khas buat si dia)

thanks ye!!!

thanks 4 being my gud fwen...ak doa agar hubungan kita akan kekal begini n harap kita leh tempuh dugaan bersama2 k


present for???

*gmbr x bleh nak di upload...maaf

ak buat ni utk dia...ikhlas dr ku...terimalah seadanya...

Wednesday, August 18, 2010

sayang awk!!!

kepada si dia:

awk, sy nk bgtau smthng kat awk...sy syg sgt2 kat awk...sy rindu slalu kat awk...awk baik sgt dgn sy...slalu bg sy semangat bila sy down, slalu teman sy ketika sy sunyi, slalu jg hati sy wlpun hati awk terluka, slalu menggembirakan hati sy ketika sy didlm kesedihan, pandai buat sy ketawa, dan byk ag...sy nak ucapkan trima kasih kat awk sbb awk sanggup buat sume tu utk sy...sy hargai pe yg awk buat utk sy...sy syg awk slamanya insyaALLAH...sesiapa yg dpt hidup ngn awk mesti untung sbb awk pandai jg hati wanita... sy doakan agar sikap awk xkn berubah bila da berumah tangga nanti k...insyaALLAH...awk, sy nak mintak maaf kat awk jika slama kita kenal ni, sy ade menyakiti hati awk, melukakan perasaan awk scara sedar mahupun tidak sedar...sy bkn seorg manusia yg sempurna...byk kekurangan dlm dr ini...harap awk dapat beri tunjuk ajar kat sy...tego kalo sy ade buat silap...k...thanks skali lagi...jg dr, jg kesihatan, jg keselamatan, jg hati, jaga la dr awk baik2...yer syg...SAYANG AWK!!!

Tuesday, August 17, 2010

keputusan!!!

pe keputusan yg harus ak lakukan nie??? ak nak kan dia bahagia...di samping tu mgkin ak akn menderita...xpelah...ak akn heppy jika org yg ak syg heppy...wlpun hati ni susah nak trime...harus ku gagahkan diri utk ku terima sume nie..."syg...jika kau bahagia, ak akn turut bahagia...oleh itu, buatlah keputusan yg bleh mmbahagiakn dirimu...ak syg kamu...ketahuilah syg bahawa ak tetap akn syg kamu walau pe jua keputusan kamu...ak merinduimu slalu"...nape la ak jiwang sgt ptg2 nie...isk2...da la...yg pntg ak tau dia pun syg ak...thanks yer (ditujukan khas utk dia)

5 sekawan

ak ade 4 owg kawan dlm group kami...campur ak jd la 5 org...ak sygkan diowg...ak x sangka lak yg kitowg dr matrik yg sama n leh masuk U yg sama...mgkin jodoh kami kuat antara kawan2...dlm persahabatan mesti ade pahit manis nye...sama jugak dlm pecintaan...ade suka n duka kehidupan...kami byk kenangan manis n pahit yg dikongsi bersama...dulu ak seorg yg sgt sensetif...slalu je nak terasa...tp mgkin ak da kuat sket skrg nie...ak da bleh handle mslh ak tu...maaf yer kowg kalo ade salah silap slama kita berkawan...skrg nie ak lebih suke menjadi seorg pendengar...seorg sahabat yg digemari adalah seorg yg suke mendengar...ak berdoa agar ak leh jd seorg sahabat yg mempunyai ciri2 spt itu...AMIN...ak suke bila tgk mmber2 ak bahagia...dulu aton heppy, skrg mun plak...lps nie sapa agaknya???...ak doakan kita sume akn tetap jd sahabat susah n senang sampai bila2...AMIN...(ditujukan khas utk aton, nurul, dhat n mun)

Friday, August 13, 2010

argh...

ak rasa kali ni test yg plg teruk ak pnh jwb...byk tinggal...bkn xde masa cume xtau nak jwb cmne...leh lak tibe2 blank dlm dewan exam...sungguh menakutkan ketika itu...pe nak jd...tu je yg mampu...kal ak study awl2...ak leh jwb...insyaALLAH...sendiri nye slh, xkn nak salahkan lecturer plak kan...ak x pnh jwb smpai byk sgt tinggal tmpat kosong...slalunye ak mesti jwb bg penuh gak tp kali nie...argh...............rasa nak nangis pun ade gak...mcm ak x sesuai lak ngn course nie...cmne leh jd cmnie??? TENSION!!!

Thursday, August 12, 2010

benci!!!

ak benci dia...wlpun ak x suke nk benci org nie...nape dia tipu ak??? ak rasa dia mmg nk couple ngn dak tu...kalo x, masakan dia nye fb tulis cmtu...sampai ati ko wat ak cmni...mgkin ini dugaan bg diriku...ak tau ak x smpurna d pndgn matamu...ak sdar kesilapan ku...tp knpa ko mesti membohongi ak??? knapa???mgkin xde jodoh antra kite...ak still mahu berkawan dgn mu tetapi ak tau kau x mahu...mgkin kite xkn jumpe ag slps nie...maafkn ak

Tuesday, August 10, 2010

new life!!!

ak ingin mulakan hidup br bersama org br...tp bleh kah ak bertahan???
ak x yakin ngn diri sendiri...lgpun ak xtau sejauh mana dia sygkan ak...ak mula meminati milo ais sejak rapat ngn dia...dia byk tau psl diriku...dia mmg memahami ak...
mgkin ak yg kurang memahami dia...ak da mula syg kat dia...tp ak berdoa agar dia terus bahagia disamping org tersayang...mungkin susah utk ak lafazkan tp bg diriku...ak tetap mahukan org yg ak syg bahagia wlpun ak merana...bila tgk org tu bahagia...kita akn gembira...bila la ak bleh mkn ns minyak dia yer??? lmbt ag kot...hehehe...blaja dulu n keje rajin2...sng sket idup nnti...yg pntg pegangan agama kene kuat yer...thanks sbb memahami ak n sanggup mndgr sgala rintihan hati ini...kau la tempat ku mengadu... jika kau xde, terpendam la segala rasa...thanks a lot