Wednesday, December 29, 2010

P.R.A.K.T.I.K.A.L.

sudah lama ak x bercerita...nie kisahnye...melaka menjadi tempat untuk ku membuat latihan industri ataupun senang nak kata praktikal la...sbnrnye ak memmbuat pilihan nie pun kerana ajakan kawan...mgkin da rezeki aku praktikal di sini...setelah segala dugaan ku tempuhi, akhirnya ak tinggal di rumah mak sedara ak di melaka...dsbbkan masalah2 yg xdpt di elakkan ...mgkin sume nie da ditakdirkan...ak redha menerima sgalanye...first day praktikal...terus wat keje...gempak tul...hehehe...mmg dasyat la company yg ak keje nie...x sempat panas punggung ag da di suwo wat keje...dasat2...tapi xpe...pengalaman yg menyeronokkan... lagipun ak mana penah keje b4 nie...haruslah kan...org kata pe ek...lupa lak perkataan tue...hehehe...da hampir sebulan ak keje kat situ...n salah sowg staf kat situ last day keje dia hari jumaat nie...(31 december 2010)...dia la staf pertama yg ak kenal...dia yg bg arahan kat ak suwo wat keje...dia sporting sgt...huhuhu...k la...nyamuk da byk sgt gigit ak nie...better ak tido dulu...nyte all

Tuesday, December 21, 2010

R.I.N.D.U.

Nape perasaan rindu tu ada pada sume manusia??? nape rindu tu kadang2 hadir dalam hidup ini??? nape mesti hadir??? huhuhu...jika kita syg seseorg tu...kita akn rindukan dia bila dia sudah tiada di depan mata...hargailah dia bila dia ade di sisi...ak sentiasa mengingati kenangan kite yang dulu...ak rindukan kam0...

Thursday, November 18, 2010

cInTa...

CINTA??? apakah yang dinamakan cinta??? ak ingin skali mengetahui apakah sbnarnya yg dinamakan cinta??? ada org pnh berkata cinta tu lahir dr dua hati yg suci... ada yg mengatakan cinta itu dtg dr pandangan mata iaitu yg dinamakan cinta pandang pertama... byk yg dpt dtafsirkan drpada pkataan CINTA...adkh manusia perasan bahawa cinta itu tidak boleh dpaksa??? adkh manusia prasan bahawa cinta itu tidak boleh dijual beli??? adkh manusia prasan bahawa cinta itu dkurniakan pd setiap insan??? erm, sungguh kompleks utk dbincangkan psl soal cinta...huhuhu...semua org msti pernah mengalami perasaan cinta dlm diri mereka...antara sedar dan tidak sedar jer...kite sume dianugerahkan sebuah perasaan dlm diri masing2...ak jua begitu...ak tidak pasti pe yg ak rasakan...adakah itu cinta ataupun hanya sekadar suke2...ak tidak mengerti...ak ibaratkan diriku sbg bulan yg bercahaya...dan dia sbg bintang yg menyinarkan cahaya... tanpa dia, ak tidak akn bercahaya di mlm hari...yerker??? bintang ke matahari yg mengeluarkan cahaya??? xkesah la...abaikan...daa

Sunday, November 14, 2010

"I Support Amirul Nizam"

i support amirul nizam because he is my fwenz...and he also my team when we are MTM in our college...i will support all my fwenz

Friday, October 15, 2010

i hate it...

erm...nape yer sume yg ak wat serba x kene...ak pun musykil...nape dia menjauhkan diri??? adakah ak silap ckp or ade ke yg ak wat smpai dia menjauhkan diri dia??? argh...biarlah dia...ak harus lupakan dia jika dia sudah mula lupakan ak...ak harus... tp cmne kalo dia masih mengingati ak??? adakah ak harus mengingatinya juga??? erm...sume nie menjadi persoalan yg terbuku di kpala ini...ak sudah letih...letih dgn hati n perasaan...mgkin ak harus sedar bahawa dia lebih layak utk org lain...n ak harus undurkan diri...MGKIN...semua nye tidak dpt dipastikan lagi...yg ak perlu buat skrg...focus in my study n berdoa utk kebahagiaan diri sendiri, keluarga n dirinya...
i hope i will do what i'm saying...huhuhu...dia tetap akn ade di memori ini n...dimana lagi yer yg sepatutnye??? hurm...mari sama2 kite fikirkan yer...ak harus tenangkan fikiran n hati nie...kalo x, ak mgkin akn mula berfikiran negatif...bkn mgkin ag...mmg akn pun...huhuhu...i have to relax...i have to...

Thursday, October 14, 2010

jodoh kita???

10 PETANDA DIA JODOH KITA.......

Firman Allah SWT, bermaksud "Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Surah Muhammad, ayat 7)

Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Allah yang maha Esa. Tetapi bagaimana kita mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Allah SWT mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan aka untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi , spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan?

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1.Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2.Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.

3.Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.

4.Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.

5.Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.

6.Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?

7.Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, "lidah sendiri lagikan tergigit", inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.

8.Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia ini. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya.Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

9.Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Allah deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindakbalas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

10.Solat Istikharah dan Tawakkal

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.

Monday, October 11, 2010

warkah untuk mu

assalamualaikum...w.b.t.
kehadapan awk yg sgt sy rindui...warkah nie ditulis utk awk...
sy sayang kan awk sehingga sy terlalu merindui awk...
sudah lama kite x bersua muka...awk dimana yer??? dah lama kite x berjumpa...
awk, sy berdoa agar awk sehat sentiasa, dmurahkan rezeki, n dilindungi dr perkara2 yg x diingini...n smga dirahmati kehidupan kali ini...awk nak tau x...sekarang nie sy ngh sakit mata...xtau mcm ne tibe2 leh sakit mata nie...sejak dr smlm mata sy nie rasa cm pedih sgt...terasa bengkak kat mata nie...erm, juz nak gtau awk...tu pun kalo awk nak amik tau pasal sy nie...hehehe...sy gurau je la awk...msti la awk amik tau psl sy an...hehehe...pelah sy nie...sy berdoa agar awk bahagia hendaknye disamping org tersayang...sy syg sgt kat awk...ade masa kite akn dpt jumpe ag yer...insyaALLAH...k la awk...sy nak buat keje nie...len kali sy tulis ag surat utk awk yer...jaga diri...makan biar cukup...tido biar lena...mandi biar basah...rest biar cukup k...jaga diri awk utk sy yer...sy jauh xdpt nak jaga awk...awk ...i love u...
assalamualaikum...

Monday, September 27, 2010

renungkan!!!

bg ak, melepaskn seseorg yg kita syg skrg nie...x bererti yg dia bkn jodoh kita...
ALLAH mgkin nak tunjuk sesuatu yg akn mmbuat kita berfikir pe yg akn jd...then, jika kita syg kat seseorg, kita harus mndoakan dia n lakukan pe yg bleh wat dia bahagia jika kita mampu...ak x pnh tulis blog dlm keadaan kesedihan...ya ALLAH... tlg hambaMU yg lemah ini...insyaALLAH ak akn doakn kesejahteraan dia...ak rindukan dia sepertii ak rindukan bintang di langit...(^_^)

Saturday, September 25, 2010

kawan lelaki yg rapat dgn ku

hallefey, kamaruddin, shazreen, rashid



Friday, September 24, 2010

Wednesday, September 22, 2010

24 Ciri-Ciri Orang Yang Mencintai Kamu

Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.
1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘selamat pagi’, ‘selamat hari minggu’, ‘selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.
8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.
12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
16. Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’
17. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
18. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
19. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
20. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
21. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
23. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.
24. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.
“Pernah adakah orang yang berbuat seperti di atas kepada kamu? Jika ada, jangan pernah mensia-siakan orang tersebut… Kamu akan menyesal melakukannya!”


Tuesday, September 21, 2010

hati!!!

tolonglah lupakan dia wahai hatiku...ak x mampu...ak betul2 rindu kat dia...tolong la lupakan pe yg penah kau lalui dgn dia wahai hati ku...ak x mampu lupakan seseorg yg penah hadir dlm hatiku ini...maafkan ak

Sunday, September 19, 2010

hanya untuk mu!!!

ak sayang kamu wahai bintangku...jgn pernah tinggalkan ku...
video

Friday, September 17, 2010

keliru???

ak skrg dlm keadaan keliru...ALLAH tolong hambamu yg dhaif ini utk hilang dlm kekeliruan ini...ak tidak mampu utk buat keputusan dlm keadaan begini...mgkin ak perlu pergi ke suatu tempat utk menenangkan diri selain buat solat istikharah...maafkan ak jika ak ade menyakitkan hatimu...ak tidak ingin membuat perkara yg menyebabkan kau merana...maafkan ak

Tuesday, September 14, 2010

what in my mind???

bulan sedang rindukan bintangnya...pe keadaan bintang yer??? semoga bintang gembira sentiasa...walau mcm ne pun bintang buat pada bulan...bulan tetap akn terima cume bulan skrg tgh sakit hati ngn bintang...mgkin sume ni salah bulan...bulan rasa bulan xkn dimaafkan oleh bintang...maafkan bulan yer bintang...semoga bintang sentiasa gembira dimana jua bintang berada...

Saturday, September 11, 2010

forget about him!!!

argh fatin...u must strong...u must forget him...so hurt when smone call "s_ _ l"
owh my god...i really shocked when he said like that to me...
i can't hate him because i luv him...(what a stupid of me)
help me out from this trouble...i can't stand it anymore...

Friday, September 10, 2010

berpisah utk selama2nya!!!

ak dan dia da berpisah utk selama2nya...ak sgt sedih mengenangkan sume yg terjadi tp ak harus kuat utk menempuhinya...maafkan ak kerna melukai mu, membuat pe yg kau x suke...maafkan ak...skrg, dsbbkan sikap ak yg x mudah mengalah menyebabkan ak kehilangan seorg kawan yg cukup baik bg ak...persahabatan kami sudah terputus...hanya sampai disini sahaja...siapa org nye...biarlah menjadi rahsia antara kami

Monday, September 6, 2010

tentang dia!!!

dia yg ak maksudkan adalah seorg lelaki...dia seorg lelaki yg baik, berbudi bahasa, peramah, dia x pnh marah ak, dia tinggi, berkarisma n mcm2 ag la...tibe2 rasa mls lak nak puji dia tinggi2 sgt2...hehehe...sowie2...dia memahami pe yg ak nak...dia sygkan ak (dia yg kata)...ak pun sygkan dia...tp apa yg bleh buat...mgkin xde jodoh antara kami...ak ngn dia berpisah...ak terima keputusan yg dia buat...ini demi kebaikan kami...ak da bleh terima keputusan dia n terima dia sbg kawan ak...tp ak pelik, nape bila kami berpisah, ade je keadaan yg hampir sama berlaku pd kami...hr tu ak g bazar beli mknn...balik dr bazar, ak tanya dia beli pe...dia beli ns lemak, murtabak n sedikit kuih...sama ngn ak...mgkin suratan atau kebetulan je tu...satu lg pasal bj raya...dia gtau ak yg bj raya dia wrna maroon n mlm td abg ak br blik dr uptown ke downtown shah alam, beli bj wrna maroon...tetibe leh sama lak...tp yg ak ag pelik...sejak sehari dua nie, ____ dia msg ak kat fb...cm pelik sgt2...nape sume ini berlaku??? mgkin suratan atau kebetulan agaknye...i miss him la...tc...

Tuesday, August 31, 2010

Berikan ku petunjuk-MU

ak hanya insan biasa yg byk melakukan kesilapan...kadang2 ku terleka dengan pe yg ku lakukan sehingga ak terbabas dr landasan-MU...KAU berikanlah ku petunjuk agar ak tidak menyakitkan ati sesiapa lagi...ak sygkan dia...jika dia jodohku...rapatkan la hubungan kami n pimpinlah kami berlandaskan agama MU...tetapi jika ditakdirkan dia bukan milik n jodoh ku...ak harus redha dengan ketentuanMU...ak berdoa agar dia ditemukan dgn jodoh yg baik2...ak akn bahagia jika melihat dia bahagia...ak cintakan dia tetapi ak lebih cintakan MU...YA ALLAH...KAU adalah cinta yg kekal abadi...berikanlah kami petunjukMU...kami mohon padaMU...YA ALLAH

Monday, August 30, 2010

perasaan ku terhadap dirimu

Te quiero
Ich liebe dich
我爱你
Je t'aime
Eu te amo
당신을 사랑합니다 (dangsin-eul salanghabnida)
Watashi wa, anata o aishite imasu

Sunday, August 29, 2010

surat utkmu kekasih...

Assalamualaikum wahai kekasihku...
Ak doakan agar dikau sihat sejahtera di samping keluarga tercinta...kau adalah pelengkap hidupku selain daripada iman yg perlu ada dlm setiap diri manusia...adam adalah pelengkap bg diri hawa...ibarat kita berdua...saling mempercayai antara satu sama lain adalah penting bg setiap perhubungan...kita juga harus bantu-membantu untuk meringankan beban di bahu masing2...tolak ansur perlu ada agar kita tidak bergaduh sehingga boleh menjejaskan perhubungan kita...kau ibarat payung yg melindungi diriku ini...kau ibarat pembimbing ku dikala ku keliru...kau ibarat pelengkap bg diriku yg serba kekurangan...ak ingin menjadi sesuatu yg mgkin kau rindu...kau selalu ada utk diriku...terima kasih atas apa yg kau berikan padaku...maaf atas segala salah silap yg ak lakukan terhadap dirimu...sekian

Saturday, August 28, 2010

30 Perkara Perempuan Tidak Sempat Beritahu Pada Lelaki

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak
menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling
dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu
putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan
sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki
lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu
tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin
menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan
tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan
respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak
keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya
kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari
oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian
barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang
dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa
sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka
dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu
hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

(to him)

best sgt smlm!!!

thanks to all of u...i have a great day bcz i go to the "jalan tar" n i meet smone special in my life...best sgt2 smlm...wlpun penat tp berbaloi...byk jugak brg yg ku beli kat jalan tar...(telekung, bj kurung, selendang, rendang tok)...wlpun nmpak sket tp duit ak abes dlm lingkungan rm200...byk tul kali nie...lps ni ak nak berjimat...duit harus ku kumpul utk praktikal nnti...hihihi...but i can't forget about last nite...i miss u la

Tuesday, August 24, 2010

stress...what should i do???

i hate ma self bcoz always disturb him...i don't want to disturb him again...one day, i will go far away from ur life...forgive me

ak rindukn bulan!!!

ak rindukan bulan...dia kata kat ak yg ak seperti bulan...td kitowg tgk bulan sama2...tetapi ditempat yg berlainan...sungguh indah bulan mlm nie...ak nampak muka dia ketika ak tgk bulan...mgkin ini penangan cinta kot...hehehe...ak sygkn dia tp genap sebulan hubungan kami nanti, dia perlu buat satu keputusan yg penting untuk kebahagiaan ak n dia...i will accept whatever ur decision...i will waiting to know the answer...i will pray for ur happiness...insyaALLAH...AMIN

seseorg yg bergelar teman

Hawa dicipta dari tulang rusuk Adam, bukan dari kepalanya utk dijadikan atasannya, bukan dari kakinya utk dijadikan alasnya, melainkan dari sisinya utk dijadikan teman hidupnya, dekat pada lengan utk dilindunginya dan dekat dihati utk dicintainya..

kata2 dr seorg sahabat baik

aku mencari kejituan rindumu,
aku mencari keyakinan dirimu,
aku mencari kemesraan jiwamu,
aku mencari kemuliaan sifatmu,
aku mencari cintamu.....

kata2 dr seorg yg bergelar sahabat waktu kecil ak

hEsiTAtiOn is kind a
waste of LiFe..
sO..
be cOnFideNT
with pRecAuTion..

kata2 dr seorg yg pnah bergelar kawan

kita jangan selalu mengharap..kerana mengharap tidak pasti tertunai..tetapi kita boleh..bersabar..kerana kesabaran itu mengajar kita erti kehidupan
jangan menangis kerana gagal dalam cinta..sebab manusia akan meninggalkan apa yg di cinta

Monday, August 23, 2010

pe yg perlu ku buat???

buat masa skrg, fikiran ak hanya memikirkan dia...sbb ak x dpt ag cr jalan penyelesaian...ak pun x pasti pe yg perlu ku buat utk heppy kan dia...ak perlu buat keputusan utk kebahagiaan sume pihak...tolong la ak utk buat keputusan yg bleh menggembirakan sume org...ak x nk dia susah sbb ak...ak xnk dia merana sbbkan pe yg ak akn gtau dia...mgkin ak yg pk dia akn merana...tp kalo dia x merana...alhamdulillah...hari ni da hari ke-23 hubungan ak ngn dia...mmg lancar hbgn kami tp...ntah la...ak still n sgt sygkan dia...tp ak msti pk kan kebahagiaan owg len...maafkan ak...berikan ak masa utk pk kan sume nie...

Sunday, August 22, 2010

nape ak heppy ek???

agak2 nape ak hepy hari nie??? mgkin sbb dia ade...lgpun kata2 dia mmbuatkan ak heppy...ak harap pe yg dikatakan oleh dia ikhlas dr hati dia...jgn hanya sekadar kata2...thanks ye syg...

buka puasa dgn ex skbbb n cikgu



assalamualaikum...hai u allz...i miss u allz...best la dpt jumpe td...kalo sume dpt turun kan best...ag gempak...huhuhu...anyway u allz sume da lain...ade gak yg perangai x berubah...sama je cm dulu cume smakin matang la sume...bergaya sume...da lama giler x jumpe...dekat 10 thn gak la kot sbb sume dr sek ren kan...ada gak la yg dr sek men yg sama kelas...gud luck 4 allz...take care

Saturday, August 21, 2010

pe yg ade di fikiranku???

DIA ada di fikiranku...
nape kau slalu hadir tika ku sedih???
nape kau slalu hadir tika ku dlm kesusahan???
nape kau slalu ade masa utk menggembirakan ku???
nape kau slalu ade masa utk menemaniku???
maafkan ak kerna byk sakitkan ati kau...
maafkan ak kerna byk risaukan ati kau dgn mslh kesihatanku...
maafkan ak kerna ak slalu mengada2...
maafkan ak kerna slalu mengganggu hidupmu...
ak sayang kamu
ak rindu kamu
ak jatuh cinta dengan kamu
ak xkan lupakan kamu
TERIMA KASIH SAYANG!!!
(khas buat si dia)

thanks ye!!!

thanks 4 being my gud fwen...ak doa agar hubungan kita akan kekal begini n harap kita leh tempuh dugaan bersama2 k


present for???

*gmbr x bleh nak di upload...maaf

ak buat ni utk dia...ikhlas dr ku...terimalah seadanya...

Wednesday, August 18, 2010

sayang awk!!!

kepada si dia:

awk, sy nk bgtau smthng kat awk...sy syg sgt2 kat awk...sy rindu slalu kat awk...awk baik sgt dgn sy...slalu bg sy semangat bila sy down, slalu teman sy ketika sy sunyi, slalu jg hati sy wlpun hati awk terluka, slalu menggembirakan hati sy ketika sy didlm kesedihan, pandai buat sy ketawa, dan byk ag...sy nak ucapkan trima kasih kat awk sbb awk sanggup buat sume tu utk sy...sy hargai pe yg awk buat utk sy...sy syg awk slamanya insyaALLAH...sesiapa yg dpt hidup ngn awk mesti untung sbb awk pandai jg hati wanita... sy doakan agar sikap awk xkn berubah bila da berumah tangga nanti k...insyaALLAH...awk, sy nak mintak maaf kat awk jika slama kita kenal ni, sy ade menyakiti hati awk, melukakan perasaan awk scara sedar mahupun tidak sedar...sy bkn seorg manusia yg sempurna...byk kekurangan dlm dr ini...harap awk dapat beri tunjuk ajar kat sy...tego kalo sy ade buat silap...k...thanks skali lagi...jg dr, jg kesihatan, jg keselamatan, jg hati, jaga la dr awk baik2...yer syg...SAYANG AWK!!!

Tuesday, August 17, 2010

keputusan!!!

pe keputusan yg harus ak lakukan nie??? ak nak kan dia bahagia...di samping tu mgkin ak akn menderita...xpelah...ak akn heppy jika org yg ak syg heppy...wlpun hati ni susah nak trime...harus ku gagahkan diri utk ku terima sume nie..."syg...jika kau bahagia, ak akn turut bahagia...oleh itu, buatlah keputusan yg bleh mmbahagiakn dirimu...ak syg kamu...ketahuilah syg bahawa ak tetap akn syg kamu walau pe jua keputusan kamu...ak merinduimu slalu"...nape la ak jiwang sgt ptg2 nie...isk2...da la...yg pntg ak tau dia pun syg ak...thanks yer (ditujukan khas utk dia)

5 sekawan

ak ade 4 owg kawan dlm group kami...campur ak jd la 5 org...ak sygkan diowg...ak x sangka lak yg kitowg dr matrik yg sama n leh masuk U yg sama...mgkin jodoh kami kuat antara kawan2...dlm persahabatan mesti ade pahit manis nye...sama jugak dlm pecintaan...ade suka n duka kehidupan...kami byk kenangan manis n pahit yg dikongsi bersama...dulu ak seorg yg sgt sensetif...slalu je nak terasa...tp mgkin ak da kuat sket skrg nie...ak da bleh handle mslh ak tu...maaf yer kowg kalo ade salah silap slama kita berkawan...skrg nie ak lebih suke menjadi seorg pendengar...seorg sahabat yg digemari adalah seorg yg suke mendengar...ak berdoa agar ak leh jd seorg sahabat yg mempunyai ciri2 spt itu...AMIN...ak suke bila tgk mmber2 ak bahagia...dulu aton heppy, skrg mun plak...lps nie sapa agaknya???...ak doakan kita sume akn tetap jd sahabat susah n senang sampai bila2...AMIN...(ditujukan khas utk aton, nurul, dhat n mun)

Friday, August 13, 2010

argh...

ak rasa kali ni test yg plg teruk ak pnh jwb...byk tinggal...bkn xde masa cume xtau nak jwb cmne...leh lak tibe2 blank dlm dewan exam...sungguh menakutkan ketika itu...pe nak jd...tu je yg mampu...kal ak study awl2...ak leh jwb...insyaALLAH...sendiri nye slh, xkn nak salahkan lecturer plak kan...ak x pnh jwb smpai byk sgt tinggal tmpat kosong...slalunye ak mesti jwb bg penuh gak tp kali nie...argh...............rasa nak nangis pun ade gak...mcm ak x sesuai lak ngn course nie...cmne leh jd cmnie??? TENSION!!!

Thursday, August 12, 2010

benci!!!

ak benci dia...wlpun ak x suke nk benci org nie...nape dia tipu ak??? ak rasa dia mmg nk couple ngn dak tu...kalo x, masakan dia nye fb tulis cmtu...sampai ati ko wat ak cmni...mgkin ini dugaan bg diriku...ak tau ak x smpurna d pndgn matamu...ak sdar kesilapan ku...tp knpa ko mesti membohongi ak??? knapa???mgkin xde jodoh antra kite...ak still mahu berkawan dgn mu tetapi ak tau kau x mahu...mgkin kite xkn jumpe ag slps nie...maafkn ak

Tuesday, August 10, 2010

new life!!!

ak ingin mulakan hidup br bersama org br...tp bleh kah ak bertahan???
ak x yakin ngn diri sendiri...lgpun ak xtau sejauh mana dia sygkan ak...ak mula meminati milo ais sejak rapat ngn dia...dia byk tau psl diriku...dia mmg memahami ak...
mgkin ak yg kurang memahami dia...ak da mula syg kat dia...tp ak berdoa agar dia terus bahagia disamping org tersayang...mungkin susah utk ak lafazkan tp bg diriku...ak tetap mahukan org yg ak syg bahagia wlpun ak merana...bila tgk org tu bahagia...kita akn gembira...bila la ak bleh mkn ns minyak dia yer??? lmbt ag kot...hehehe...blaja dulu n keje rajin2...sng sket idup nnti...yg pntg pegangan agama kene kuat yer...thanks sbb memahami ak n sanggup mndgr sgala rintihan hati ini...kau la tempat ku mengadu... jika kau xde, terpendam la segala rasa...thanks a lot

Wednesday, July 14, 2010

semoga dia cepat sembuh!!!

erm, ak xtau nak post pe utk kali nie...tibe2 ak teringat kat dia...harap dia cpt sembuh...kepada si dia..."sila mkn ubt...jgn mls2 k...sayang awk...sy doakan awk cpt sembuh n dipanjangkan umo...jaga diri elok2 k..."

Tuesday, July 6, 2010

JuLy!!!

bulan ni merupakan bulan yg plg byk menguji kesabaran diriku n hanya ALLAH yg tau betapa seksa nye jiwaku....ntahla...sumenye berpunca dari diriku sendiri...mgkin ak x pandai nak amik hati dia...byk slh ak pada dia...ak harap dia dpt maafkan ak... 4 july 2010 merupakan tarikh kitowg berdamai...tetapi pd 6 july....kitowg bergado blik...sume silap ak...betul kata owg, terlajak perahu boleh undur tapi terlajak kata...xleh nak watpe...huhuhu....ak harap dia maafkan ak....thanks sbb gembirakan ak...NYTE

JuLy!!!

bulan ni merupakan bulan yg plg byk menguji kesabaran diriku n

Tuesday, June 29, 2010

gUrLz only???

sbnarnye....tajuk tu ak letak semata2 ak amik pe yg mmber ak ckp...reunion...but only gurlz....mcm bkn reunion pun ade....hahaha....hurm...tp best gk wlpun x ramai....giler2 la diowg nie....hehehe...best........wlpun hati ni x ok ag...ak juz nak have fun ngn mmber2 agar ak leh lupa kejap prob tu...huhuhu.............ak da penat sbnarnya sbb leh sesat time blik................wawawa..............hahaha...nyte

Monday, June 28, 2010

gado ag???

nape sume ni terjadi??? semua nye salah sangka..br nak setlekan prob...dtg lak yg len.. ini la namanya kehidupan...ku xtau nak wtpe da...cume mampu berdoa serta tawakal je skrg nie...ak doa agar sume nye akan beransur pulih...................AMIN

Sunday, June 27, 2010

Untukku Bawa - original

Untukku Bawa - original

uNtUkKu BaWa



Ku punya sedikit waktu

Tuk bahagia kamu sebelum dirinya

Setelah itu satu ku harapkan

Tidur selamanya

Buat diriku

Kiranya ak menunggu dirimu

Kau takkan kembali disini

Indahnya matamu bila memandang ku

Hapuskan segala derita

Tinggalkan secebis hatimu untukku bawa………….. kesana

………………………………………..

Kerna hatimu Cuma untuk dia

Setelah kamu dan dia bersama

Ku harus pergi

Lepaskan kamu

kiranya aku menunggu dirimu…kau takkan kembali disini

Indahnya matamu bila memandang ku

Hapuskan segala derita

Tinggalkan secebis hatimu untukku bawa

Sedetik pun x percuma ku temukan diri kamu

Syukuri setiap detik dan waktu dengan mu

Maafkan ak karena ku harus pergi darimu

setelah kamu dan dia bersatu

Indahnya matamu bila memandang ku

Hapuskan segala derita

Tinggalkan secebis hatimu untukku bawa

kesana

Saturday, June 26, 2010

AWAL???

pe yg awl sbnarnye??? cube teka....hehehe...adekah ak minat ngn owg yg bernama awl??? ataupun ak telah tau rahsia awl dr ms yg dijangkakan??? tp sbnarnya sume itu salah....sbnarnye ak nak tido awl...sok pg byk benda nak kene wat...cuci kete...kemas bilik....byk la....msti penat ak sok....xpelah..leh gak kuarkan peluh yg da lama bersarang dlm bdn ku ni....hehehe...k la...xde benda yg menarik yg nak ku ceritakan...nyte everyone............................ASSALAMUALAIKUM

Friday, June 25, 2010

siapa???

huh...mcm best lak kan....siapa??? tp sbnarnye siapa ape ye??? ak pun x phm....sbnrnye ak nak tau sapa dia di hatiku....dia da lama menyepi....ntahla...bak kata mmber ak...sabar la byk2...maybe ade hikmah disebaliknye....huhuhu....insyaALLAH...ak pun runsing sbnarnya....pe sbnarnya hati ku nak pada dia??? hati...tolong lah bg jwpn yg ikhlas....huhuhu.....ak x dpt pk sgt2....dgn bdn x sehat....mmbuatkan ak xmmpu pk pape scara rasional skrg nie...huhuhuhu.......................nyte

Thursday, June 24, 2010

sakit???

agak2 ak sakit pe yer??? adalah....sume sakit ade....ak x tahan la hr nie....huhuhu....rasa mcm xlarat sgt...huhuhu....br lps mkn ubt....hope leh sembuh cpt......AMIN. hari ni x wtpe pun...teruk tul ak nie...er..pe nak jd ngn ak nie....hish....xpatut tul....da la...xlarat da...NYTE

Wednesday, June 23, 2010

best sgt2!!!

erm...hari ni lps mandi n solat subuh...ak tido blik sbb ngntok giler....at last ak bgn kul 10...kunci jam kul 9...pape la....erm........mujur mira msg ak...kalo x, x me gak bowling hr nie....ak g ngn adek ak n mira...best gak la wlpun kuar bertiga je...........g kat mines..tgk2 ade offer 3 game per person RM7.50 tp tu x cmpur kasut ag....... tp kira murah la....kitowg bantai g amik yg offer tu...lenguh gak la nk menghabiskan game tu..game first je ak menang....second n thrd game....x mampu...........huhu then tibe2 je kak ryn muncul...hehehe....mcm tau2 jer....time tu...kitowg da game yg last...men pun x betul da....then kitowg g karok...leh tahan suara kak ryn...malu2 nk nyanyi...bila bukak mulut...wah...meletup gitu..heheheh....erm....lps tu perut mula la berkeroncong...mendendangkan lagu syg....hahahha.....tp kitowg kerjakn yg wajib dulu iaitu solat zohor....then bjalan mencri mknn... punya la pening nk pilih...nk mkn pun ssh....hish....pelah kitowg nie...hehehe...at last...blik umah...blik2 je tido...huhuhu..penat gler...mcm br blik dr bersukan lak....done 4 today

Tuesday, June 22, 2010

men bowl!!!!!!!! i want it!!!!!!!!!

owh.........lama benar ak x pgg bola bowling.............erm, pg nnti ak nak g men bowling...hope jd la kali nie....huhuhu......erm,kite tunggu kemunculan cerita sapa menang k!!!!

karok!!!

agak best disitu.....sume pun tau kan pe tu karok...yg juga bermaksud karaoke....dulu ak minat bowl je tp bila da terjebak ngn karok nie....mula la...kat dlm bilik sendiri pun ak karok....giler tul ak nie...thanks utk sapa2 yg teman ak n sggup mluangkan masa teman ak g karok.........best giler......... yg plg best sore kawan ak...pergh mcm artis....mmg bleh wat owg nangis la dgr dia nye sore bila karok....hehehhe.....agak2 sapa yer??? (mira ke wanie ke faisal ke???) crlah jwpn nye sendiri k...daa

jumpe kawan dia???

oh hr ni ak tlah bjumpe dgn kawan si F nie......dia mmg serupa dgn gmbr yg ak pnh tgk........erm, thanks sbb dia sudi borak ngn ak...best gak kwn ngn dia nie....happening.....xdela malu2..huhuhu...
erm, tp td ak tlah dikejutkan dgn berita yg xdelah gempar sgt.....ianya psl si F nie...tp mls la ak nak crite lebih2 sbb ak bkn dgr dr mulut F pun...........kalo betullah yg ak dgr....ADAKAH AK PATUT GEMBIRA ATAU SEDIH??? ak da buang dia jauh dr hidupku...........sudah mati dlm hidupku............ sudah hilang ditelan tahun demi tahun yg sudah berlalu.............ak hanya mampu mdgr shja.............. ak xdelah kejam sgt....hope F dpt setlekan pe jua mslh n hidup ngn amai damai........AMIN

gAdO???

best plak tajuk yg ak bubuh nie.........asal la nak gado2 nie.............sume nye berpunca dr diri sendiri. jgn pk yg sume kite wat betul.............n jgn lak pk sume yg kite wat slh.......ak blajar nie drpd pergadohan nie............erm, ak x suke gado ngn owg la......ak mintak maaf sgt2 ngn owg yg ak gado tu......mmg byk silap ak di situ.........erm, mgkin ak yg xnmpk,....ak xnk pshbtn kite putus.......i don"t want that.....i miss u n we still fwen..........hope dia da lupakan sume n sanggup memafkan ak.....END

best ke x cuti nie???

bg ak...cuti kali ni bleh la nak dikatakan best sbb ak da ade paksu.........hurm tahniah to my ocu......have a nice family in ur life k....byk tmpat gak la ak g time cuti nie.....ak g cameron.............best sgt....cuaca kat sana pun dingin je.............erm............tp buah strawbery x jd ag time tu sbb time bukan cuti sek......n then............ak beli pokok bunga kaktus..............hope ak dpt jg ngn baik..........then..........ak beli bantal strawbery.........besar..............huhuhu......then ak blik kg kat kdh..........byk persiapan yg perlu di buat utk majlis kawin tu..............alhamdulillah semua nye berjalan ngn lancar,.............time cuti ni gak ak jumpe blik sume kwn2 lama time kat sek ren n sek men.........di fb.........xsempat ag nk bjumpe scara bdpn....yg slalu jumpe tu...xkesah la..... ak kenal blik ngn dak sek agama ak nie.....dr nakal dulu...da jd baik.............alhamdulillah....ak slalu gado ngn dia..........cian dia..........huhuhuhu....pe la ak nie.....hehehe...ak nak sgt jumpe ngn dia tp apakan daya......xsempat utk berjumpe........hehehhe............sambung blik la ngn crite ak nie................lps kenduri...soknye kitowg g langkawi.........ke rumah pengantin lelaki lak.........dan disamping tu...sume makcik ak termasuk la mak ak.........amik kesempatan utk shoping........agak byk la diowg beli brg...xlarat nak angkat..........tp best tetap best.............ak je yg x best time tu.....xtau nape...................finish!!!

Friday, April 30, 2010

cuti sem bermula..........................

ak sedih sgt la cuti sem nie sbb rmate ak da final year...............da la rmate duk kat johor...jauh la........ sapa agaknya rmate br ak yer???? hopefully bdk junior yg jd rmate ak tu ok........byk bnda yg ak nak wat time cuti nie.....hopefully ak dpt wat................AMIN

Wednesday, March 3, 2010

sedihnye hari nie..................:(

erm....sume nye x kene pada hari ni...xtau nape.....mgkin ak da wat salah kot.............erm, hari ni xdpt tgk pasukan ragbi kita menentang pasukan k5....huhuhu...erm, xde rezeki.....last2...dapat berita abg angkat ak berdarah kat ngn mata die....kene 6 jahitan kot...............lembam mata dia.....hope dia rest la byk2 yer...............n then....ak hepy kejap mlm tu kuar............but then sampai time rehearsal.................ade kesalahan teknikal plak.....maafkn ak ye sume sbb sume nie tjadi atas silap ak......maaf..............hope pd hr kejadian xde jd begitu ag.....................hope so............
(3 march 2010)

Monday, March 1, 2010

siapakah dia???

ak jumpe dia di suatu tempat....xtau nape ak hanya terpandang pada dia je.....erm, da lain ni......bg ak, dia xde la encem mana but personaliti dia mmbuat ak tertarik............nape ek??? erm, mgkin ak sje yg berangan...huhuhu....erm, nanti kalo ade rezeki....ak ingin cube berkawan ngn dia.....ntah bile la ak dpt bertemu dgnnye....pasal yg ak crita dulu tu...mgkin sampai sini shj...lgpun dia da ade awek...watpe la nak kaco umah tangga owg kn...x elok.....erm................sudikah dia????

Thursday, February 25, 2010

sapa di fikiran ku???

erm...ak pun xtau sbnarnya...kadang2 ak rindukan si dia...kadang2 ak rasa ak nak cr someone else..............erm...ak pun xtau...mgkin sbb ak sunyi kot....nak kata x byk keje...byk je keje...malambak2 adalah...erm...sumenya serba x menentu...........erm, ak xtau la....pe sbnarnya yer??? yg bergelora dalam hati nie??? semuanya bakal terjawab nanti....k la nak tito lu...penat sgt hari ini....nyte

Saturday, February 20, 2010

g kenduri


alhamdulillah....kenyang perut ku....dapat mkn free mmg la sedap...yg bestnye....pada hari kejadian ak pakai selendang...ntah angin pe yg mmbuatkan ak nak sgt pakai selendang...last2 mintak la bantuan kawan ku untuk tlg ak...hehehe...thanks...anyway...dibuatkan cerita...ak pakai selendang tp x cukup satu pin tudung...padan la selendang ak tu x duk diam....erm, lg satu yg kelakar nye..... ak bwk kasut tumit tinggi, last2 x pakai pun sbb lupa....apalah ak nie....best sgt ...da lama xg knduri kawin....hehhehe....tahniah ye kpd yg telah selamat diijabkabulkan..........smga bahagia hingga ke akhir hayat....AMIN

siapa gerangan itu????

ak nampak si dia dekat mines....sewaktu ak main bowling ngn mmber2 ak....xtau nape....ak suke tgk lagat si dia ngn mmber2 si dia....ak x kenal pun sapa si dia...tp ade mmber ak kata....kawan dia bersalam ngn mmber kitowg gak..... so mgkin dia dak upm....x sure la.....mgkinkah dia??? sje je nak berkawan ngn si dia....

siapalah ak ini????

apa kisah ak kali ni??? erm...ak ingin tau sbnarnya ak ni ramai kawan or ramai musuh dlm selimut??? sume ni x mungkin dijawab...........sehingga lah sesuatu kejadian itu yg mmbongkarkan segala2nya......erm...susah gak jd manusia nie ye.....sume hati kene jaga....nak jaga hati kita or hati owg lain???? or kalo yg ade pakwe tu....nak jg hati pakwe or kawan2??? sumenya mmberi tanda tanya.......ak plak...ntah la....mgkin jaga hati owg lain yg menjadi pilihan...tp tgk gak situasi...kalo da mencapai tahap kesabaran yg max....xtau le apa akan jd...tp seboleh2nya...ak ingin jaga hati owg sekeliling ak.....tp xtau la dpt dilaksanakn ke x..........hopefully dapat la ak laksanakn apa yg ak inginkan..............sem0ga itu sume jd realiti............AMIN......erm......tu je kot yg ak nak curahkan pe yg ad dlm hati ini............yg cerita lain...lain kali lak ak curahkan k.....tata

Wednesday, February 17, 2010

ak dalam dilema..............tolong.....pe kah perasaan ku ini???? ak x ingin tau sbb mgkin ak akn menangis

Saturday, February 13, 2010


genting ag.............
kali ni berbeza sgt2 sbb ak g pun ngn dak2 yg berbeza....seronok sgt sbb slalunye ak g genting msti xdpt nek cable car...last2 dpt gak naik cable car huhuhu....seronok sgt time g tu.....byk game yg dpt men sbb cuaca bgus.....erm, comel x bear kat sblah nie??? kak fiza yg dapat...ak tlg pgg je....hehehe....